Julafton, ELLER HUR?

Julkänsla: -100000. Ingen snö... (eller jo, det snöar lite nu. Men ingen snö igår.), jävla aprilväder. Firar jul med mammas halva av släkten idag, senare... det vanliga. Men morbor har ju skilt sig, så det blir ingen Karin eller kusiner eller så. Mormor, morfar, mamma, jag, syster, och morbror Lasse. Kanske Micke också. Mammas nya. Han är rätt trevlig. Han cyklar mycket. Jaja. Det blir nog trevligt. Jag kan förutspå att jag kommer få i stort sett bara kläder idag.
   Med pappas halva av släkten, (Pappa, Ici, Farmor, Farfar, Ia, Christian, Lola, Challe, Syster, Demi (jycke) och möjligtvis julklappar nedskickade från Farbror Björn och Carolina i Stockholm) firar vi på Annandagen. Och jag hoppas, som sagt, fortfarande på en systemkamera. Det var fan det enda jag önskade mig, så lite säker borde jag vara.

Vad har jag åstadkommit sedan igår? Jag har komponerat en havltaskig klassisk låt med hjälp av datorn. Det fördrev lite tid. Lyssnat på TN12LLY, sovit. Sett på Family Guy, Duschat. Slagit in presenten till mamma, vet inte om jag orkar fixa till mormor och morfar också. Men i varje fall. Det är jul. Det känns inte. Det kommer nog bli en rätt likgiltlig jul. Trist...

(jag kan tillägga att YouTube är gud. Satt hela kvällen igår och garvade så jag grät (smärre överdrift) åt ett klipp med Pontiak. Han är värd allt guld. Sen läste jag ut en bok också. En Skejtares Oskuld, passar bra om ni vill ha nåt att läsa ut på cirka 45 minuter. Kort är den. Men rolig. Jaja, jag vet faktiskt inte varför jag skriver det. Kanske för att det här är min blogg och jag har frihet att skriva vad fasen jag vill? Just det.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0